Uusi Citroën ë-Jumpy ja Peugeot e-Expert

Ennakkomyynnissä nyt

 


TÄYSIN UUSI CITROËN Ë-JUMPY: JOKAPAIKANHÖYLÄ SÄHKÖLLÄ

Täyssähköversio tutusta Citroën Jumpysta tarjoaa ammattilaisille käytännön ratkaisuja niin ajoon päästörajoitetuilla keskusta-alueilla, ketterän työvälineen kaupunkiajoon kuin kattavan toimintamatkan pidemmän matkan ajoon. ë-Jumpy tarjoaa yrittäjälle mahdollisuuden tehdä työt ajan mukaisesti ja vähemmän päästöjä tuottaen.

Uusi ë-Jumpy pitää sisällään kaikki Jumpysta tutut toiminnallisuudet sekä saman tehokkuuden, mutta näiden rinnalle ë-Jumpy tuo uuden mukavuuden tason sekä rauhallisemman työympäristön:

  • Luotettava toimintamatka, joka riittää päivittäisten tehtävien suorittamiseen:
    • 230 km (WLTP) 50 kWh:n akulla
    • 330 km (WLTP) 75 kWh:n akulla
  • Pikalataus 0-80% 30 min  (50 kWh akku) – 45 min (75 kWh akku)
  • Mukavuuden: ilman värinää tai moottorin ääntä tasaisesti edeten  
  • Yhtä suuren tavaratilan kuin tutussa polttomoottoriversiossa
  • Alhaisemmat käyttökulut
  • Vetomassa on aina 1000 kg asti kaikissa versioissa ja kantavuus vähintään 1000 kg.

TOIMINTAMATKA - AKKUVAIHTOEHDOT

Groupe PSA:n EMP2 -alustalle rakennettu täyssähköinen Jumpy tulee tarjolle kahtena eri akun tehoversiona, joista ammattilainen voi valita omaan käyttötarpeeseen sekä budjettiin soveltuvamman:

  • 230 km (WLTP) 18 moduulista koostuvalla 50 kWh akulla on saatavana XS-, M- sekä XL-pituudessa

  • 330 km (WLTP) 27 moduulista koostuvalla 75 kWh akulla on saatavana M- ja XL-pituudessa

Näiden kahden toimintamatkavaihtoehdon ansiosta ë-Jumpy tarjoaa vaihtoehdon lähes kaikkiin tarpeisiin.


KOKOVAIHTOEHDOT

Uusi ë-Jumpy tarjoaa kaikki samat hyvän kumppanin ominaisuudet kuin mallin polttomoottoriversiot: kompaktit mitat pitävät sisällään muunneltavuutta, ergonomisen ohjaamon runsailla säilytystiloilla sekä optimaalisen lastaustilavuuden. Pituusvaihtoehtoja ë-Jumpysta tulee saataville kolme:
 

 

Suurin osa ë-Jumpyn versioista on rakennettu 1,90m korkeusmitalla, jolloin auto mahtuu ajamaan myös sellaisiin pysäköintitiloihin, ostoskeskuksiin ym. tiloihin, joihin monet sen kilpailijoista eivät korkeutensa puolesta sovellu.
 

TÄRKEITÄ OMINAISUUKSIA

Suuri kuorman kantavuus aina 1,275 kg asti (ilman kuljettajaa; arvo saattaa vaihdella varustelusta riippuen)

LUOKKANSA PARAS – vetomassa aina tuhanteen kiloon kaikissa versioissa

Markkinoiden paras lastaustilavuus on identtinen Jumpyn polttomoottoriversioiden kanssa: 4,6 m3 (XS-versio ilman Moduworkia) - 6,6 m3 (XL-versio Moduworkilla).

Tavaratilassa pyöränkaarien välinen leveys on 1,25 m, eli riittävä kahdelle eurolavalle.

 

AJAMINEN 

Sähkömoottori kuljettaa autoa ajon aikana valittavien ajoasetusten mukaisesti. Jarrutusenergiaa kerätään talteen niin jarrutuksen yhteydessä kuin vauhtia hidastettaessa.

  • Teho 100 kW (136 hv) / 260 Nm

  • Korkein ajonopeus 130 km/h kaikilla ajoasetusvaihtoehdoilla (Eco, Normal, Power)
     
  • Kolme vaihtoehtoista ajoasetusta ovat:
  • Normal: optimoi toimintamatkan ja tehokkuuden suhteen

  • Eco: minimoi energiankulutuksen keventäen lämmitystä ja ilmastointia, mutta pitäen ne edelleen käytössä samoin kuin rajoittaen moottorin vääntöä ja tehoa
  • Power: antaa käyttöön maksimaalisen kantavuuden (MGVW), joka vastaa Normal-ajoasetusta ilman kuormaa

          Voimalinjalle ja akulle on voimassa 8 vuoden / 160 000 km takuu.

 

LATAAMINEN

Kuljettajalla on kolme eri vaihtoehtoa ladata ë-Jumpya. Latausportti löytyy auton vasemmasta etulokasuojasta.

  • Lataus type-2 -kaapelilla (lataamiseen kotona, työpaikalla tai pysäköintialueella)

  • Yhteensopiva niin 10A- kuin 16A -pistokkeeseen
     

  • Nopeampi lataus Wallbox -latauspisteestä

  • 16A -kolmivaihepistoke

  • 3,7 - 22 kW latausasema (esim. Wallbox)
  • Latausaika 0 - 100% alle 8 tunnissa (Wallbox 11 kW).

     
  • Pikalataus julkisella latauspisteellä (latauskaapeli valmiina latauspisteessä)
  • 100 kW asti
  • 50 kWh -akku latautuu 0 - 80% 30 minuutissa ja 75 kWh:n akku vastaavasti 45 minuutissa

LUOKKANSA PARAS - ë-Jumpyn latausajat ovat segmenttinsä nopeimmat.

 

MyCitroën -sovelluksen avulla auton käyttäjä voi hallita tabletin tai älypuhelimen avulla latausta myös etäältä. 
 

  • Nähdä lataustilanteen sekä jäljellä olevan toimintamatkan

  • Etäohjata matkustamon esilämmitystä
  • Ohjelmoida viivästettyä latauksen aloitusta
    Samat toiminnot löytyvät myös auton kosketusnäytöstä.

 

MATKUSTAMOSSA

ë-Jumpy on suunniteltu myös sisätiloiltaan helppokäyttöiseksi kumppaniksi ja vastaamaan kuljettajan tarpeisiin:

  • autolaturi 11 kW

  • Vaihteenvalitsijasta voidaan valita myös jarrutusenergiaa talteen ottava Braking-tila käyttöön
  • Helppokäyttöinen ajoasetuksen valitsin Eco, Normal ja Power -asetuksille sijaitsee keskikonsolissa
  • Oma valikkonäkymä esittää akun lataustilanteen samalla, kun toiselta välilehdeltä on nähtävänä mm. matkustamon ilmastoinnin ja lämmityksen kulutusarvot

 

Lisäksi ë-Jumpy7” kosketusnäyttöön on lisätty Energy -valikko, josta on nähtävänä sähköauton toimintoja: energiavirtaukset, kulutusstatistiikka sekä viivästetty lataus.

  • Energian virtaamakaavio esittää sähkövoimalinjan toiminnan reaaliajassa sekä kertoo valitun ajotapa-asetuksen sekä akun latausasteen

  • Statistiikka esittää tarkan yhteenvedon nykyisen matkan kulutusarvoista (kWh/100 km)
  • Viivästetty lataus
  • Esilämmityksen asetukset

 

CITROËN Ë-JUMPY: Ë-MUKAVA TAVARA-AUTO

Jo Jumpyn polttomoottoriversio toimii verrokkina mukavuudelle niin iskunvaimennuksen säädöissä, korotetun ajoasennon, istuinten muotoilun, avaran ja tilavan matkustamon kuin kojelaudan ergonomian ansiosta. Citroën Advanced Comfort® -ohjelman kautta toteutettu ja laajalle kohderyhmälle eri alan yrittäjiä (käsityöläiset, rakentajat, kuljetusauto- ja jakoautoyrittäjät, julkiset palvelut…) tarkoitettu ë-Jumpy tuo kuljettajalleen mukavuuden niin ajamiseen kuin entistämin mukavamman, toimistomaisen työtilan.

 

MATKUSTAMON MUKAVUUS

ë-Jumpyn kuljettaja saa nautittavakseen entistäkin korkeamman mukavuuden tason ajaessaan päästövapaasti ja hiljaisesti ilman polttomoottorin aiheuttamaa ääntä. Stressin tunne madaltuu värinättömässä sekä hiljaisessa ohjaamossa, auton liikkuessa tasaisesti erilaisilla teillä.

Sähkömoottorilla ajettaessa auton tarjoama vääntö on heti käytössä eikä vaihteen vaihtamisia tarvita.

Kun auto on kytkettynä latauspisteeseen, MyCitroën-sovelluksen kautta etäohjattava tai yhtä lailla kosketusnäytöltä säädettävä matkustamon esilämmitys ja -viilennys auttaa käyttämään akun latausta ensisijaisesti ajamiseen ja valmistelee matkustamon sekä akun lämpötilan optimaaliseksi jo ennen ajoon lähtöä. Jos ajoneuvo on liitettynä latauspisteeseen, esiasetus nostaa auton lämpötilan 21°:seen 45 minuutissa ennen ohjelmoitua ajoon lähtöaikaa. Jos ajoneuvoa ei ole liitetty latauspisteeseen esilämmitys toimii akun latausasteen ollessa yli 50%.

Säilytystiloihin ei ë-Jumpyssa ole tehty kompromissejä ja säilytystilat ovat nerokkaasti jaoteltu eri puolille ohjaamoa, jotta kaikki tavarat löytävät juuri oikean paikkansa. Esimerkiksi 12V -pistokepaikka ja USB-portti (versiosta riippuen) on sijoitettu käytännöllisesti, matkustajan istuimen alta löytyy kookas säilytysastia, mukitelineet löytyvät eri puolilta kojelautaa. ë-Jumpy pitää sisällään lähes 100 litraa tilaa säilytykseen.
 

  • Mukava jousitus:

    ë-Jumpy on varustettu passiivisella kuormantunnistusjärjestelmällä (AMVAC), jonka toimesta iskunvaimennus vaihtelee auton ajokorkeudesta riippuen.

    Iskunvaimennusjärjestelmä varmistaa ë-Jumpyn tarkan ohjauksen samalla, kun sen iskujen vaimennus pysyy erittäin hyvällä tasolla. Etuakselilla on vahvistetut McPherson-tyyliset joustintuet sekä kallistuksenvakaaja ja taka-akseli on erillisjousitettu kuorman tuntevalla iskunvaimennuksella, kantavuus jopa 1 275 kg.

  • LUOKKANSA PARAS – kaikissa varustetasoissa vakiona toimitettava Moduwork-varustelu tekee ohjaamosta toimistomaisen työskentelytilan: 

ë-Jumpyn ohjaamosta löytyy kolme etuistuinta. Istuinten jaon ansiosta uloin matkustajan istuin tarjoaa erityistä muunneltavuutta: Moduworkin alapuolella lattia on tasainen ja esiin saatavan liukuestetyn verkon ansiosta istuimen alta saadaan käyttöön 1,16 m lisää pituutta, jonka jälkeen käytössä on yhteensä 4 metriä käytännöllisesti laitaan sijoitettua lastauspituutta.

Tämä lisäksi Moduworkin avulla ohjaamo muuntuu liikkuvaksi toimistoksi: kun keskimmäinen käsinoja lasketaan alas, muodostuu siitä käännettävä pöytä (varusteversiosta riippuen) paperi- tai tietokonetyöskentelyn helpottamiseksi. Jopa 11” kokoisille tabletille suunniteltu pidike (lisävaruste) kiinnittyy käytännöllisesti ohjaamon keskellä ylempään tavarasäilytystilaan ja taittuu mittariston eteen. Virta laitteisiin saadaan läheisestä USB-portista.

Matkapuhelimen pidike voidaan asettaa kuljettajan mukitelineeseen. Pidike pitää sisällään kiinnittimen kiinteällä virtalähteellä, joten kaikki työvälineet voidaan pitää kuljettajan käden ulottuvilla.
 

AJOAVUSTIMET JA LIITETTÄVYYSPALVELUT

AJOAVUSTIMET

ë-Jumpy tarjoaa ammattilaiselle 15 käytännöllistä ja turvallisuutta edistävää avustinjärjestelmää:

  • AINOANA segmetissään - tarjolla on sivuoven Hands-free avaus: kuljettajan pitäessä avaimia mukanaan, on sähkötoimisen sivuliukuoven jalkapyyhkäisytoiminnon avulla mahdollista avata ja sulkea sivuovi ilman kosketusta. Tämä toiminto on erityisen käytännöllinen tavaran lastauksen ja lastin purun aikana, kun molemmat kädet ovat varattuna.

  • AINOANA segmentissään – avaimeton lukitus ja käynnistys
  • Lisäksi ë-Jumpyyn on saatavana mm. aktiivinen hätäjarru, segmentissään ainoana tuulilasinäyttö, mäkilähtöavustin, kuljettajan vireystilanvalvonta, kaistavahti, törmäysvaroitin, Top Rear Vision -peruutuskamera, kaukovaloavustin, Grip Control, automaattinen nopeusrajoitusten tunnistus, vakionopeudensäädin ja katveavustin.
     

LIITETTÄVYYS OHJAAMON ULKOPUOLELLE

ë-Jumpy tarjoaa kolme erilaista liitettävyyskokonaisuutta tuomaan ennen muuta turvaa ja mukavuutta.

  • Connect Assist

Matkustajien ja kuljettajan turvaksi ë-Jumpy on varustettu Assistance & SOS -palveluilla.

Hätätilanteessa voidaan autosta soittaa hätäpuhelu joko automaattisesti tai itse Assistace-painiketta painamalla. Puhelu yhdistyy suoraan hätänumeroon ja ajoneuvon sijantitiedot lähetetään automaattisesti.

  • Connect Nav

ë-Jumpyn 7’’ kosketusnäyttöön on liitetty intuitiiviset käyttöominaisuudetRadiota ja puhelinta voidaan ohjata myös äänitunnistuksen avulla. TomTom Traffic ohjaa navigaattoria reaaliaikaisesti ruuhkatilanteen mukaan parhaille reiteille ja kertoo käytännöllistä lisäinformaatiota mm. huoltoasemista.

  • Connect Play

Mirror Screen on yhteensopiva Apple CarPlay™ ja Android Auto -sovellusten kanssa, liittää älypuhelimen ja heijastaa sen näytön suoraan auton kosketusnäytölle. Kuljettaja voi ajon aikana käyttää oman puhelimensa viihde- sekä muuta sisältöä suoraan auton kosketusnäytöltä.

 CITROËN Ë-JUMPY SUOMESSA

Citroën ë-Jumpy saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla. Ensimmäiseksi myyntiin saapuu 75 kWh akulla varustettu ja 330 km:n (WLTP) toimintamatkan tarjoava versio M- ja XL –koripituudessa.


UUDEN SUKUPOLVEN PAKETTIAUTO - UUSI PEUGEOT e-EXPERT

Sitten vuoden 2016 markkinoille tulonsa jälkeen PEUGEOT Expert on jo ylittänyt 195 000 kappaleen tuotantomäärän. Nyt malli tulee tarjolle kompaktien pakettiautojen segmenttiin myös 100% sähköisenä versiona.

Noudattaen PEUGEOTin asiakkailleen lupaamaa valinnan vapautta, uusi PEUGEOT e-Expert tarjoaa:

  • 2 eri toimintamatkaa aina 330 km (WLTP) asti
  • 3 korin pituutta
  • Vetomassa jopa 1000 kg ja kantavuus aina 1275 kg asti
  • Lastaustilavuus on identtinen polttomoottoriversioiden kanssa

PEUGEOT e-Expert on soveltuva kaikkiin ammattilaisten tarvitsemiin tiloihin, töihin ja eri tarpeisiin. Tavaratilan tarjoamalla runsaalla tilavuudella, varusteltavuudella, arkea helpottavalla ohjaamotilalla, ohjaamon teknologian tasolla ja tyylikkäänä kulkuvälineenä se helpottaa jokapäiväistä elämää. e-Expertistä löytyvät kaikki PEUGEOT Expertin tarjoamat ominaisuudet - ilman kompromissia ja ilman päästöjä.

Uusi täyssähkö e-Expert on säilyttänyt kaikki PEUGEOT Expertin tarjoamat hyödyt, mukaan lukien segmentissä ainutlaatuisen XS-version, joka on erityisen sopiva kaupunkien keskusta-ajoon.

PEUGEOT e-Expert kykenee vastaamaan kaikkiin ammattikäyttäjien tarpeisiin ja erityistarpeisiin se mahdollistaa monenlaiset varustelijoiden kanssa yhteistyössä toteutetut muunnelmat, kuten kylmäkuljetus- tai huoltoauto.

Tyyliltä e-Expert on vahva ja tunnistettava ja se jatkaa  PEUGEOTin sähköistymisen Vapaus valita –teemaa. Uudessa PEUGEOT e-Expertissä säilyy mallin polttomoottoriversioista tuttu ulkoasu, täysin polttomottoriversiota vastaava tilavuus ja siihen on lisätty vain muutamia hienovaraisia tunnisteita paljastamaan täyssähkö käyttövoiman.

Ulkopuolelta sähkömallin erottaa päivittynyt leijonalogo, vasemman etusiiven latausluukku, pienet muutokset maskin keskiosassa sekä takaosasta löytyvä e-Expert -monogarmmi.

Ohjaamoon sähköistyminen on tuonut muutamia lisäelementtejä, kuten analogisen mittariston värityksen, päivittyneet toiminnot kosketusnäytöllä, uuden "e-Toggle" automaattisen vaihteenvalitsimen sekä uutuutena Expertissä nähtävän sähköisen käsijarrun.

Mittaristo on päivittynyt jakamaan uutena tietona sähköautolla ajoon liittyvää olennaista käyttöinformaatiota.

Täysin uusi e-Expert tulee myyntiin kahtena eri akkuversiona. 50 kWh akku on saatavana XS-, M -ja XL–koripituuksiin ja tämä esimerkiksi kaupunkiajoihin erinomaisesti soveltuva versio tarjoaa jopa 230 km (WLTP) toimintamatkan.M- ja XL-koripituudet ovat saatavana myös 75 kWh akulla, jonka toimintamatka mahdollistaa jopa 330 km (WLTP) ajon. Akuille on voimassa takuu 8 vuotta / 160 000 km 70 % latauskapasiteetille. 

PEUGEOT e-Expert on varustettu 11 kW :n kolmivaiheisella autolaturilla. Akun lämmöntasaus on yhdistetty matkustamon erilliseen lämmitysjärjestelmään ja mahdollistaa pikalatauksen, akun esilämmityksen ansiosta optimoidun toimintamatkan sekä pidemmän akun elinkaaren.

Lataaminen onnistuu joustavasti arjen eri ratkaisuilla ja pikalatauspisteestä 80% latausaste saavutetaan joko jo 30 minuutissa (50 kWh akku) tai 45 minuutissa (75 kWh akku).

Uusi PEUGEOT e-Expert tarjoaa mahdollisuuden ohjelmoida akun lataus käynnistymään toivottuna ajankohtana joko e-Expertin kosketusnäytöltä tai omasta matkapuhelimesta etäohjauksen avulla. Saman etäohjauksen avulla on mahdollista milloin tahansa käynnistää tai pysäyttää lataus, samoin kuin tarkistaa akun latauksen taso.

Matkustajille e-Expert tarjoaa mukavan ohjaamotilan, jonka lämpömukavuudesta huolehtivat korkeajännite lämmitysvastus (5 kW) sekä ohjelmoitava esilämmitys.

e-Expertin muunneltavuus on segmentissä huippuluokkaa kolmen hengen Moduwork-istuinrivin ansiosta: laitimmaisen matkustajan istuimen alta saadaan käyttöön 1,16 m pitkä lisälastaustila tai keskimmäisen istuimen kääntyvän käsinojan kohdalta saadaan käyttöön työpöytä.

Vetokyky e-Expertissä on jopa 1000 kg ja kantavuus on täyssähköversiossa sama kuin mallin polttomoottoriversioissa: jopa 1275 kg.

Lisäksi samoin kuten Expertin polttomoottoriversiossa, täyssähköinen e-Expert pitää sisällään runsaan määrän eri turvallisuutta ja ajamisen helppoutta tuovia ajoavustimia. Älypuhelimen informaatio on käytettävissä auton kosketusnäytöltä, kiitos Apple CarPlay™ :n ja Android Auto™ :n kanssa yhteensopivan MirrorScreen –toiminnon.

Alle 30 km/h ajossa sekä peruutettaessa jalankulkijoiden turvaksi hiljaisesti etenevä auto pitää miellyttävää varoitussääntä.

 Uusi PEUGEOT e-Expert saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla. Mallin ennakkomyynti on alkanut ja ennakkotilaajan autoverolliset hinnat alkavat 47 979,24 € (e-Expert M 75 kWh ) / 49 374,90 € (e-Expert XL 75 kWh).


Lisätietoja: Rauno Kiviranta, puh. 0400 654 683 tai rauno.kiviranta@sok.fi

Ota yhteyttä

Haluan

Tällä lomakkeella voit varata koeajon, varata huollon, pyytää meiltä tarjouksen autosta jonka haluat myydä, antaa palautetta tai ottaa yhteyttä muuten.